UTZ

UTZ is een van de grootste samenwerkingsverbanden voor duurzaamheid van koffie, thee, cacao en palmolie in de wereld met inmiddels een derde van alle wereldwijd verhandelde koffie met een UTZ-keurmerk. Grote merken als AH, Heinz, Ikea,Mars, Nestle, Sara Lee, Paulig, Migros, Douwe Egberts en Senseo hebben zich verbonden aan de inkoop van duurzame UTZ-gecertificeerde koffie, thee, cacao en palmolie, een van de wereldwijd meest geproduceerde plantaardige oliën. Het UTZ-gecertificeerde terugvindbaarheidssysteem garandeert dat de grondstoffen met deze erkenning daadwerkelijk op een verantwoorde wijze zijn gekweekt en geoogst.

Wanneer het UTZ keurmerk op de verpakking van chocolade, koffie en thee vermeld staat kan de consument er op vertrouwen, dat deze producten duurzaam en  verantwoord zijn verbouwd.



Good4Food Consultants geeft advies over de invoering van dit keurmerk en kan u begeleiden naar een succesvolle invoering van dit keurmerk.